Új közszolgálati egyetem létrehozását kezdeményezte a Honvédelmi Minisztérium, emellett miniszteri biztost kap a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem.
Új közszolgálati egyetem létrehozását kezdeményezte a Honvédelmi Minisztérium (HM) a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (ZMNE), a Rendőrtiszti Főiskola és lehetőség szerint a Corvinus egyetem Közigazgatás-tudományi Karának összevonásával – mondta el Szarka Gábor, Hende Csaba honvédelmi miniszter kabinetfőnöke szerdán az MTI-nek. A kabinetfőnök szerint már dolgoznak a koncepció kialakításán, amely szerint közös oktatásban valósulna meg a közszolgák képzése. Az egyetemek mint autonóm egységek saját döntésük alapján egyesülhetnek, vagy az Országgyűlés hozhat létre egy új intézményt, amelybe integrálódhatnak felsőoktatási intézmények – mondta Szarka Gábor. A kezdeményező, azaz a HM azt tartaná ideálisnak, ha az új egyetem központja a nemzetvédelmi egyetem lenne – tette hozzá.
A tárca azt is várja az összevonástól, hogy átjárhatóvá váljon a terület: például egy leszerelt katona vagy rendőr akár csak egy átképzéssel elhelyezkedhessen máshol is a közszolgálatban. De nemcsak az előbb említettekről, hanem például a katasztrófavédelmi és a nemzetbiztonsági szakemberekről is szó van – mutatott rá a kabinetfőnök.
A tervekről hamarosan megkezdődhet a szakértői szintű tárgyalás a minisztériumok között, és az elképzelés akár már a következő tanév kezdetétől megvalósulhat – mondta a kabinetfőnök, hozzátéve, hogy az egyes képzések felügyeleti jogköre továbbra is az érintett tárcák hatáskörében maradna.
Miniszteri biztos az egyetem élén
Szarka Gábor beszámolt arról is, hogy miniszteri biztost nevez ki – Deák János volt vezérkari főnök személyében – a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem (ZMNE) élére Hende Csaba honvédelmi miniszter. A kabinetfőnök közölte: Deák Jánost a miniszter július elsejei hatállyal nevezi ki a jelenleg rektor nélkül működő egyetem élére. Szarka Gábor hangsúlyozta, hogy a biztos nem lát el rektori feladatokat, hanem a miniszteri – elsősorban a pénzügyi és egyéb felügyeleti – jogköröket gyakorolja majd.
A volt rektort február közepén helyezték előzetes letartóztatásba, mivel a gyanú szerint a német DHL magyar leányvállalatának vezetőit kereste meg azzal, hogy a cég futárai fegyver- és drogkereskedelembe keveredtek, ő azonban – ellenszolgáltatás fejében – a kapcsolatai révén el tudja simítani az ügyet.
(MTI)

Címkék: egyetem minisztérium miklós zrínyi nemzetvédelmi honvédelmi

A bejegyzés trackback címe:

https://hirdobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr252104041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása