A csatornánál töltött nyolc év után távozik posztjáról a TV2 vezérigazgatója. Várdy Zoltán közös megegyezéssel válik meg munkakörétől, de a ProsiebenSat.1 csoport kérésének megfelelően 2010. október 1-ig továbbra is ellátja feladatait.

Még 2010-ben távozik posztjáról a Tv2 vezérigazgatója, Várdy Zoltán: várhatóan október 1-ig irányítja a vállalatot. Várdy 2002 óta dolgozik a TV2-nél, korábban mint kereskedelmi igazgató, majd a csatorna korábbi tulajdonosa, az SBS európai kereskedelmi alelnöke volt. 2007-ben nevezték ki vezérigazgatónak, két évvel később pedig a cégcsoport közép- és kelet-európai regionális vezetője lett.

Thomas Ebeling a ProSiebenSat.1 csoport vezérigazgatója szerint Várdy az elmúlt három évben eredményesen kezelte a TV2-t is érintő gazdasági válságot. "Új alapokra helyezte a cég működését, melynek következtében a TV2 a korábbinál jóval hatékonyabban működő szervezetté vált. A cégcsoport Közép- és Kelet-Európáért felelős igazgatójaként pedig megteremtette a román és a magyar csatornák közti összehangolt működés alapjait" - nyilatkozta. Várdy Zoltán közleményben tudatta, hogy jelentős eredménynek tartja a TV2 újrapozícionálását, a Bajnokok Ligája közvetítési jogainak megszerzését.

Bajnokok Ligája és a második hely

Várdy kinevezésekor célul tűzte ki, hogy a Tv2 három éven belül piacvezető lesz a magyarországi tévétársaságok közt. Ezt nem sikerült elérnie, az RTL Klub nézettségét és bevételeit nem érte el a TV2: az elmúlt héten az RTL Klub 20,1, a Tv2 15,5 százalékos közönségarányt ért el, a kereskedelmi célcsoportban pedig 5,5 százalékpont volt a különbség egész napot nézve, főműsoridőben pedig 7,2 százalékra nőtt a differencia.

A TV2 2009 áprilisában jelentette be, hogy megszerezte a Bajnokok Ligája közvetítési jogait, majd olyan szakértőket nyert meg a műsorhoz, mint Gundel Takács Gábor, Hajdú B. István vagy Vincze Ottó. Az [origo] által megkérdezett tévéipari szakértők szerint gazdasági szempontból biztosan nem volt jó döntés, hiszen előre lehetett tudni, hogy a magyar szereplők nélküli BL-meccsek csak az elődöntőktől hoznak jobb nézettséget - így a Tv2 is többször kikapott egy-egy RTL-es műsorszámtól, csak a Debrecen csoportmeccsei tudtak javítani az összképen. A döntés védelmezői szerint országos kereskedelmi tévén a sport önmagában veszteséges ugyan, presztízsokokból viszont megéri, jó külső PR, és egyben új hirdetőket is vonz egy-egy sportesemény. A TV2 hároméves megállapodást kötött az UEFA-val, tehát még két évig adja a szuperkupát, a keddi, legjobbnak ígérkező BL-mérkőzéseket és persze a döntőt.

A A ProSiebenSat.1 csoport - a válság ellenére - a 2009-es pénzügyi évben jó eredményeket ért el: a 2008-as 119,1 millió eurós veszteségről 144,5 millió eurós nyereségre javított a társaság, írta a Világgazdaság.

(origo)

Címkék: média tv2 tévéipar várdy zoltán

A bejegyzés trackback címe:

https://hirdobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr552123088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása