Friderikusz Sándort a magyar televíziós műsorokban felléptetett nemzetközi hírességekről szóló korábbi cikkünk megírása előtt többször megkerestük kérdéseinkkel, akkor azonban nem kívánt válaszolni azokra. A cikk megjelenése után azonban írásban kifejtette gondolatait aés arra kérte szerkesztőségünket, hogy adjunk helyet szövegének. Az alábbiakban teljes terjedelmében, változtatás nélkük közüljük az egykori showman írását.
"A Friderikusz Show-ban nyolc év alatt száznál is több világsztár fordult meg, olyanok, mint Sophia Loren, Jockie, azaz Larry Hagman a Dallas című filmsorozatból, az akkor topon lévő Claudia Schiffer, Mia Farrow, Roger Moore, Tony Curtis, Katarina Witt, Christian Barnard professzor, Jean-Claude Van Damme, Liza Minelli, Chris Rea, a divatdiktátor Givenchy, Cindy Crawford, Neil Amstrong, az első Holdon járt ember, Belmondo és Alain Delon együtt, Pierre Richard - és még hosszan sorolhatnám.
A Friderikusz Show-t - adásonként- 14-15 millió forintból készítettük, hasonlóan az Esti Showder-hez. Azt is tudom, saját tapasztalatból, hogy egy-egy ilyen típusú műsor ma sem kerülhet többe 8-9 millió forintnál (talán még sokat is mondtam). Természetesen nekem is jutott a milliókból, de ennek egy részét én világsztárokra költöttem. Abból indultam ki, ha minden harmadik adásban itt van valaki, aki éppen akkor nagy szám a világban, az, ha a nézőszámot nem is sokszorozza (természetesen valamennyire befolyásolta), de a műsor presztízsét alaposan megemeli. Számításom bejött. A Friderikusz Show-t alkalmanként 4,8 - 6,4 millió ember nézte. Manapság az Esti Showder legfeljebb négy egymást követő adásának van ennyi nézője, ha összeadjuk őket. Természetesen elismerem, más volt a piaci helyzet, akkor másfél magyar nyelvű tévécsatorna létezett, ma több tucat. De műsoronként, átlagosan 5 millió néző, az akkor is 5 millió néző!
És akkor arról, hogy mennyire volt a világsztárok meghívása 'az állami vagyon elherdálásának' a része. Fontos kikötésem volt azokban az években, hogy a Magyar Televízióval minden évad végén számoljunk el, azaz vonjuk meg a bevételek és a kiadások mérlegét. Ma sem állítom, hogy kizárólag a tévé pénztárcájáért való aggódás vezetett, talán inkább elég korán beláttam, hogy ha az MTV a műsoromon nem keres, nem is lesz hosszú távú az együttműködés.
Továbbra is tényeket sorolok: a Friderikusz Show 20-22 adása szezononként nem kevesebb, mint 450 - 600 millió forint profitot termelt az MTV-nek, azaz a hét évad alatt 3 milliárd 700 millió forint lett a Magyar Televízió műsoraimmal keresett tiszta haszna, ami reklámbevételekből és a szponzorok sok tízmilliós befizetéseiből adódott össze. Az igazság kedvéért azt is hozzá kell tennem, 2007-ig nem létezett médiatörvény, tehát reklámkorlát sem volt, így gyakran 18-20 perc hirdetés is került a nettó 100 perces adásainkba. Amivel csak azt akarom mondani: a Friderikusz Show jóvoltából valósággal ömlött a pénz a tévé kasszájába.
Végezetül még valamit: mindezekről a fentieknél sokkal részletesebben írok a 2008 végén megjelent Friderikusz - eddig című könyvemben. Kovács Kristóf olvasta a könyvemet. Ezt onnan tudom, hogy nem sokkal a kötet megjelenése után nyolcrészes, már-már kínosan hosszú sms-t küldött Thaiföldről, ahol akkor épp nyaralt, és ahová - mint írta - a könyvemet magával vitte. Idézek Kovács egykori sms-éből: "... koktélok mellett olvasom a könyvedet, a te életművedet soha, senki nem fogja felülmúlni. Ez az egész, amit csináltál, fantasztikus!" Mindezek után mit gondoljak én Kovács Kristófról?"
(origo)