Két napig nem tudott beszélni és enni egy 29 éves dél-afrikai nő a vuvuzela miatt: megsérült a nyelőcsöve, amikor teljes erejéből belefújt a zümmögő hangot kiadó műanyag kürtbe. A dél-afrikai orvosok a bizarr esetből okulva arra figyelmeztetik a szurkolókat, hogy azonnal hagyják abba a vuvuzela használatát, mihelyt fájni kezd a torkuk.
Ez az első "vuvuzela-baleset" a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokságon. "Még soha nem volt a kezemben ilyen hangszer, ezért úgy gondoltam, hogy a vébé nyitónapján kipróbálom. Amikor a fokvárosi Fan Park felé sétáltam, végig teljes erőmből fújtam a műanyag kürtöt. Egyszer csak azt éreztem, hogy fájni kezd a torkom" - mondta az eladónőként dolgozó Yvonne Mayer.
A 29 éves nő - saját bevallása szerint - már ekkor érezte, hogy valami nincs rendben a nyelőcsövével, de a következő napon még erősebbé vált a fájdalom. "Elmentem egy orvoshoz, aki azt mondta, hogy túl keményen fújtam a vuvuzelát, ezért megsérült a nyelőcsövem" - magyarázta a nő, aki a Daily Mail újságírójának azt mondta, soha többet nem akar vuvuzelát látni
Mayert megvizsgálták a fokvárosi Medi-Cross Kórház fül-orr-gégészei is, akik megállapították, hogy a torka idővel magától is meggyógyulhat, ám fennáll a fertőzés kockázata is. "Még soha nem találkoztam hasonló esettel" - jelentette ki a kórház egyik orvosa. Scott Barker a szurkolóknak azt tanácsolta, ne fújják teljes erejükből a vuvuzelát, ha pedig fájni kezd a torkuk, azonnal hagyják abba a szurkolást.
(MTI)

Címkék: vuvuzela

A bejegyzés trackback címe:

https://hirdobalo.blog.hu/api/trackback/id/tr602095642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása