A fél világ által utált vuvuzela olyan ütemben fogy Dél-Afrikában, hogy a gyártónak gondot okoz, hogy lépést tartson a szurkolók és turisták keresleti igényeivel - írja szombati számában a Citizen nevű helyi lap.
Dajka Balázs helyszíni tudósítása Dél-Afrikából
"Korábban havonta 20 ezer darabot adtunk a vuvuzelából, de két héttel a vébé előtt már naponta fogyott ennyi" - nyilatkozta Clinton Currie a johannesburgi Vuvuzela Branding Company vezetője.
A cég által gyártott vuvuzelák hetven százalékát már eladták külföldre, többek között az Egyesült Királyságban, Brazíliában és Portugáliában is hatalmas volt a kereslet iránta, és Currie szerint az érdeklődés a vébét követő hónapokban is fennmarad majd. Dél-Afrikában négy cég is gyártja a vuvuzelát, és nem meglepő módon a kínai hamisítványok is feltűntek a piacon.
A stadionok környékén rengeteg árustól lehet venni vuvuzelát különböző méretben és színben, a hangszer ára 12 és 60 rand (360 és 1800 forint) között ingadozik. Alkudozni persze érdemes, de az árusok is trükköznek, gyakran ugyanis eljátsszák, hogy nem tudnak elég pénzt visszaadni, arra apellálva, hogy a vevő megunja a várakozást, és belenyugszik, hogy nem kapja vissza a teljes összeget.
"A vuvuzelák 95 százalékát elvitték, és a beszállítók nem győzik kielégíteni a hatalmas igényeket" - mondta Tamra Valey, az itteni Tesco, a Pick n Pay áruházlánc szóvivője. "70 ezer eladott darabnál tartunk, amivel a focis kártyák, a zászlók és a labdák mögött a vuvuzela a negyedik legkeresettebb vébéárúnak számít."
A vuvuzela az interneten is hasít, a szó az Egyesült Államokban pénteken az ötödik volt a Google legnépszerűbb témáinak listáján, és a szó keresésekor majdnem hatmillió találatból szemezgethetünk.
(origo)